Deelnemers informatie

Start en Finish

Start en Finish van alle routes zijn op het kerkplein in het gezellige centrum van Nes.

Deze toren deed in het verleden net als de toren in Ballum dienst als zeebaken. Ook tijdens de wandeltocht zal dit baken zijn dienst bewijzen.

Deelnamebewijzen

De deelnamebewijzen in de vorm van een polsbandje worden op 12 oktober samen met  de boottickets (personenvervoer) verstuurd naar alle de deelnemers die buiten Ameland wonen en zich hebben ingeschreven voor 9 okotber 12:00 uur. De Amelander deelnemers (geadresseerden op Ameland) en de deelnemers die na 9 oktober 12:00 hebben ingeschreven kunnen hun pakket vanaf dinsdag 17 oktober ophalen bij Kienstra Schoenen en Outdoor in Nes. Op zaterdag bij de start kunne de overgebleven pakketten worden afgehaald. Op vertoon van het Tussen Slik en Zand polsbandje wordt bij de start het routeboekje (PDF) uitgereikt en kan bij de verschillende posten gebruik worden gemaakt van de verzorging. Vanaf de boot is de route naar de start in het centrum van Nes d.m.v. pijlen aangegeven.

Bekijk de pijlen

Boottickets

De boottickets zijn geldig tot en met 21 oktober 2017 voor vervoer van Holwerd naar Ameland, dus ook alle dagen voor het evenement. Retour is geen controle.

Routeaanwijzing

De routes zijn gepijld met fel groene Ameland pijlen.

Tussen Slik en Zand wegwijzer

Voucher

Tegen inlevering van de voucher in het deelnamepakket ontvang u na de finish de speciale Tussen Slik en Zand Point6 wandelsokken. We hebben er voor gekozen om de sokken achteraf uit te delen om wachtrijen bij de start te voorkomen en aan te raden is om de sokken voor het eerste gebruik eerst te wassen.

Herinnering

Na afloop bij de finish ontvangt u een herinnering in de vorm van een speldje Tussen Slik en Zand 2017.

Verzorgingsposten

Op de 25 km route zijn drie verzorgingsposten, op de 18 km route zijn twee verzorgingsposten en op de 11 km route is één post waar deelnemers worden voorzien van een hapje en drankje. Koffie & thee, koek, fruit en bouillon zijn onderweg aanwezig.

De verzorgingsposten zijn op de volgende tijdstippen geopend:

  • VP1 10.30-12.30 uur (18 km en 25 km route)
  • VP2 10.30-14.00 uur (11 km, 18 km en 25 km route)
  • VP3 12.30-15.00 uur (25 km route)
  • VP CamelBak 10.30-15.30 uur (waterpost)

Bekijk de verzorgingsposten op de routes

Locaties

De routes van Tussen Slik en Zand 2017 gaan door de verschillende natuurgebieden waar op verschillende plaatsen grazers (koeien, paarden en schapen) aanwezig kunnen zijn. Houd hier rekening mee bij het betreden van de terreinen. De hekken die op de route aanwezig zijn dienen na passage altijd weer gesloten te worden.

Bekijk de verschillende locaties van Tussen Slik en Zand

Medische ondersteuning

De Medische ondersteuning wordt onderweg verzorgd door Stichting Dienst Medische Hulpverlening Nederland. Zij zijn met teams aanwezig op de verzorgingsposten en bij de Start/ Finish.

Noodnummer

In het routeboekje op bladzijde 11 vindt u een noodnummer te gebruiken bij calamiteiten.

Stempelkaart

Het routeboekje is voorzien van een stempelkaart. Elk boekje is voorzien van een startstempel. Bij de  verzorgingsposten en bij de finish kunt u de kaart voorzien van de betreffende stempel. Bij de finish kunt u de kaart voorzien van een 11, 18 of 25 km stempel als afsluiting van uw wandeltocht. Natuurlijk ligt er ook weer een mooie herinnering klaar bij het volbrengen van de door u gekozen route.